Gent gran

La gent gran interessada en fer música, pot ser que a la seva infantesa o joventut hagin participat a alguna coral o hagin tocat algun instrument. Fins i tot a dia d’avui encara en toquen de tant en tant.

També pot ser que no hagin fet mai música i ara que troben el temps i el moment d’aprendre per primera vegada, volen fer realitat aquell desig que sempre havien tingut. A la nostra escola, presentem l’aprenetatge d’una forma atractiva pel fet de ser un hobby i una il·lusió.

Tot i que amb l’edat, certes capacitats van disminuint, les persones grans, porten molts anys escoltant música i probablement hagin assistit a molts concerts, amb el que han desenvolupat una certa sensibilitat musical i tenen els seus gustos musicals molt ben definits.

Qualsevol instrument es adequat per aquelles persones grans que es vulguin iniciar tot i que les assignatures més demandades són el CLUB MUSICAL, el CANT CORAL i el PIANO.

Tant al Club musical, com a la coral per la tercera edat l’alumne busca passar una bona estona i gaudir del moment. És un punt de trobada per Gent Gran on poder compartir amb alegria experiències i emocions per mitjà de la música.

El treball amb la música permet augmentar les capacitats físiques i cognitives de les Persones Grans i així augmentar el seu nivell d’autoestima.

A més, s’ofereix un espai on dialogar sobre temes personals o socials, gràcies a l’escolta de diferents estils musicals i cançons de la seva època.

La Coral és un espai on poder expressar-se en grup a través de cançons.

En aquest context, està pensada de forma lúdica. Els participants tenen l’oportunitat de gaudir del treball en grup, de compartir cançons de la seva època i conèixer noves peces, dialogar sobre diverses temàtiques que les lletres evoquen, connectar amb records positius, entonar melodies i alliberar tensions a través de la respiració i la projecció sonora i treballar l’estructura gràcies al ritme.

Amb aquesta activitat s’afavoreix una millor qualitat de vida, gràcies al fet de passar moments alegres i poder així posar en pràctica el proverbi: “Canta que el teus mals espantes!”.

Tancar