Nens (de 7 a 12 anys)

A partir dels 7 anys els nens tenen un ventall més ampli per triar el seu instrument i poden aspirar a altres instruments que quan són més petits, no podien triar. Encara que ara, o més endavant, vulguin canviar d’instrument, no hauran perdut el temps ja que l’alumne porta una “motxilla” musical a l’esquena: comprèn la música i ha après a tocar-la. En cas de canviar d’instrument o fer un segon instrument, només ha d’apendre la tècnica específica del nou instrument a la vegada que continua ampliant els seus coneixements musicals (interpretació, execució, qualitat del so,…).

Instruments

Cada instrument exigeix una edat mínima per començar. Depenent de:

Factors físics: mida de la mà, capacitat i desenvolupament pulmonar, llargada dels braços…  Són trets físics que poden afectar l’elecció d’un instrument. Tot i això, no hi ha cap raó que justifiqui forçar la tria d’un instrument vers un altre i condicionar l’aprenetatge. Serà més importat les ganes i la força de voluntat així com l’ajuda de pares i professors.

Factors de maduresa: cada nen és diferent i tu pots veure quan el teu fill està preparat per començar a fer música. Observa si pot mantener-se quiet i concentrat una estona, si li agrada escoltar música de qualsevol estil o si ha demanat tocar un instrument.

De vegades els pares li volen imposar un instrument al nen, però és el nen qui ha triar, perque li ha d’agradar l’instrument que ha de estudiar i tocar. És una bona edat per començar a tocar un instrument; ja que els nens aprenen molt ràpidament.

PIANO

És un instrument molt complert i interessant perque defineix molt bé la coordinació entre les dues mans i la situació d’aquestes al teclat. De seguida sona bé ja que l’afinació la dona l’instrument i l’augment de la dificultat és progressiu.

VIOLÍ

Només recomanem el violí a aquesta edat per aquells alumnes que s’estimin el violí per sobre de qualsevol altre instrument. És un instrument molt peculiar. Al igual que la viola i el violoncel, el violí no té referències i resulta complicat afinar cada nota. S’ha de tenir bona oïda. És important començar aquesta edat perque el cos el nen s’anirà acostumant a la posició que requereix l’instrument i els seus músculs s’aniran enfortint.

VIOLONCEL

Com el violí,  no té referències i resulta complicat afinar cada nota. S’ha de tenir bona oïda. Per una altra banda, tocar el violoncel és molt gratificant perque a diferència del violí, la vibració entra al teu cos pel pit i el sents més proper. Hi ha violoncels a la mida de cada edat fins arribar al violoncel d’adults.

GUITARRA

És un instrument molt popular i agrada molt als nens. El seu aprenentatge resulta més senzill que el del violí perque tenim els trasts per trobar l’afinació de cada nota. Pel seu caràcter social agrada molt per tocar en grup. Existeixen diferents mides de guitarra que s’adapten a les diferents edats.

UKELELE

És un instrument més accesible que la guitarra. Només té 4 cordes i els trasts són més petits que els de la guitarra. És un instrument versátil i divertit.

FLAUTA DOLÇA
És un instrument idòni per començar perque és fácil i pot servir de base per pasar a un altre instrument de vent. Es treballa la respiració i la posició corporal és similar amb saxòfons i clarinets. També és ideal per progressar fàcilment en l’ assignatura de música de la escola convencional

FLAUTA TRAVESSERA

Té un so molt bonic que enganxa al seu aprenentatge. És un instrument molt complert enfocat a música clàssica o d’arrels més llatines com la bossa nova. És fàcil de transportar i té un so preciós que enganxa. Se li treu molt de profit tan individualment com en grup. Per aquells alumnes que la flauta travessera encara els queda gran perquè encara són petits, tenim la flauta travessera de plàstic, que és més petita i amb la que podem aprendre la postura i la respiració per més endavant passar a la flauta travessera.

CHALUMEAU

És un instrument amb el mateix cos que la flauta dolça i el mateix broquet que el clarinet. És fàcil de tocar i el seu so és suau. És una alternativa per aquells alumnes que volen tocar el clarinet però encara són petits.

CLARINET

Requereix una bona capacitat pulmonar, unes bones dents incisives i un xic de capacitat física per subjectar-lo. Té un so molt característic i aporta molt caràcter a l’orquestra de l’escola. Podrem tocar des de clàssica fins a nova orleans o dixeland.

SAXO

Hi ha saxos amb l’embocadura adaptada per a nens petits, però s’ha de tenir en compte que per a un nen pesa bastant. És un instrument amb un caràcter molt marcat més apreciat pels joves i adults que per als nens perque està més enfocat a la música moderna, però a la nostra escola sempre hi ha algun alumne d’aquesta edat que toca el saxo.

CANT

La veu és l’instrument més delicat de tots. S’ha de tenir molta cura perquè el seu desgast ens pot afectar físicament. A la nostra escola creiem que les classes de cant haurien de començar cap als 16 anys aproximadament, depenent de la maduresa física de cada alumne. Tot i així, com hi ha molts nens que volen cantar com a solistes, no en una coral, adaptem per a ells unes classes en un grup reduït de nens on els hi comencem a donar les pautes per seu un bon cantant.

BAIX ELÈCTRIC

És un instrument musical melòdic ,de la família dels cordòfons, d’aparença i construcció semblant a la guitarra elèctrica però amb una funció i afinació igual que el contrabaix.

Instrument ideal per tocar en formacions grupals. Dotat de sons greus, fan d’ell que les harmonies agafin més cos.

BANJO
És un instrument  musical cordòfon constituït per un cos que s’assembla a una pandereta amb un anell de fusta. Està molt vinculat als estils musicals americans, com són el bluegrass i el dixieland ,així com també la música irlandesa. La seva gran projecció sonora fan d’ell que no passi desapercebut pel públic.

Tancar